Trojiški trg 26
2235 Sv. Trojica v Slovenskih goricah
Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrtno žrtev kar za polovico, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.
Po statističnih podatkih več kot tretjina smrtnih žrtev med vozniki in potniki v osebnih vozilih v letu 2018 ni uporabljala varnostnega pasu (40 %), delež pripetosti smrtnih žrtev med potniki pa je bil za več kot 30 odstotkov slabši kot pri voznikih (38 %). Med telesno poškodovanimi vozniki je bil delež pripetosti boljši – med huje poškodovanimi vozniki jih varnostni pas ni uporabljalo 16 odstotkov, med lažje poškodovanimi pa 4 odstotki
Varnostni pas in zračna blazina pri trku upočasnita in preprečita gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzameta velik del sile, ki se sprosti ob trku. Posledice za potnike so blažje, kot bi bile brez uporabe teh varnostnih pripomočkov.
Osnovni namen varnostnega pasu je:
Če je bilo vozilo udeleženo v prometni nesreči je treba zamenjati vse varnostne pasove, ki so bili uporabljeni, tudi če poškodbe na pasu niso vidne.
Varnostne pasove je treba občasno preveriti in ugotoviti ali so morda poškodovani. Za čiščenje ne smemo uporabljati agresivnih čistil, saj lahko oslabijo pas.
Posebne zaponke, ki naj bi zagotavljale večje udobje, onemogočajo samodejno zategovanje pasu in so izredno nevarne. Pas ob uporabi teh zaponk ni zategnjen in ob trku lahko povzroči hude poškodbe.
(vir: https://www.avp-rs.si/varnost-v-prometu/varnostni-pas/)