Trojiški trg 26
2235 Sv. Trojica v Slovenskih goricah
Glede na to, da na Občino Sveta Trojica v Slovenskih goricah od določenih občanov iz Sp. Senarske dobivamo očitke, da se investicija izvaja malomarno, nestrokovno ter, da se z prihodom »nove oblasti«, projekt ne izvaja v takšnem obsegu kot je bil prvotno zastavljen, je bil za dne 30.08.2019 s strani župana občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah g. Davida Klobasa sklican zbor krajanov v Sp. Senarske, z namenom da ne bi prišlo do širjenja neresničnih informacij zato so bila na zboru podana naslednja dejstva za pojasnitev situacije.
Skupna vrednost po osnovni Pogodbi št. 2431-18-000444/0 z dne 24.8.2018 za ureditev pločnika na cesti R2-439/1525 v naselju Sp. Senarska, od km 4.619 do km 5.773 je znašala 1.207.093,74€. Od tega je vrednost investicije, ki jo nosi Ministrstvo za infrastrukturo 910.304,71€ ter vrednost investicije, ki jo nosi občina Sveta Trojica 296.789,04€. V času gradnje je prišlo do številnih sprememb, ki so bile deloma posledica boljših tehničnih rešitev, deloma bo so spremembe zahtevali krajani. V osnovi je najprej prišlo do odločitve, da se AP postaja, ki je bila predvidena pri objektu »Kukovec«, prestavi na prejšnjo mesto AP »Švarc«. Do prestavitve je prišlo, na eni strani zaradi nezadovoljstva g. Kukovca, ki je sicer umestitev AP tudi pisno dovolil, kot tudi krajanov, ki so bili bolj naklonjeni prvotni lokaciji AP, čeprav je projektant utemeljeval, da bi prestavitev AP ne izpolnjevala vseh tehničnih pogojev, predvsem iz vidika nezadostne oddaljenosti med postajama. Ker je ravno v času pričetka gradnje, prišlo do rušitve starega dotrajanega stanovanjskega objekta «Švarc«, ki je v lasti Lešnik-Zemljič, smo se z lastniki dogovorili, da se lahko AP umesti na njihovo lokacijo, zemljišča so brezplačno prenesli za potrebe AP, pod pogojem, da se kanalizira jarek pred njihovimi parcelami ter jim omogoči dovoz do gradbenih parcel, ki ga zaradi gradnje AP ne bi mogli imeti iz državne ceste, kjer sta bila tudi obstoječa cestna priključka. Občina je v tem času tudi uredila ustrezne geodetske postopke. Navedena sprememba je predstavljala povečanje stroškov investicije, vendar smo jo zaradi boljše tehnične rešitve tudi v celoti realizirali. Nato smo prejeli številne zahteve lastnikov (predvsem g. Breznika J.), da se na nasprotni strani državne ceste na območju prej navedene AP izvede kanaliziranje jarka. Predloge smo preučili in ugotovili, da je tehnično sprejemljiva in jo tudi izvedli. Sledila je zahteva, da se kanalizira tudi glavnino odprtega jarka na odseku Šilec-Slana ter položi betonske kanalete med Šilec-Vračič, ter izvede 2x dodatna prepusta pod Vračič ter pri novogradnji Breznik. Vse navedeno ter številne manjše predloge, kot je dodatno asfaltiranje za robniki pri Breznik F, smo v celoti realizirali. Ker je zaradi navedenega prišlo, do povečanja obsega investicije, smo pričeli razgovore z glavnim investitorjem DRSI. Poleg že navedenih dodatnih del, smo tudi predlagali, da se namesto preplastitve državne ceste na odseku Škerget-Padovnik, ki je v zelo slabem stanju izvede menjava celotne voziščne konstrukcije. Glede na plazovito območje, smo predlagali gradnjo dodatnega opornega zidu ter spremembo odvodnjavanja meteornih voda na celotnem odseku od Škerget do Heric z meteornim kanalom in asfaltnimi koritnicami z betonskimi robniki, s čimer se zmanjša plazenje celotne brežine na območju. Po številnih usklajevanjih z DRSI, da so navedena dodatna dela nujno potrebna, smo investitorja DRSI le uspeli prepričati, da je odobril, da se gre v spremembo projektne dokumentacije, ki jo je naročila in plačala Občina Sveta Trojica, ki je služila kot osnova za sklenitev Aneksa k pogodbi. Ravno iz tega razloga, so dela letos spomladi mirovala skoraj 3 mesece, saj je bilo potrebno najti vir financiranja, vendar smo mnenja, da sta sicer podaljšana gradnja in slabše prometne razmere upravičena v zameno, da se projekt izvede kot je potrebno. Prav tako smo od januarja 2019 imeli številne sestanke z podjetjem Telekom d.d. in DRSI, z namenom, da racionaliziramo stroške gradnje za TK omrežje, ki ga je po osnovni Pogodbi nosila občina Sveta Trojica skoraj v vrednosti 150.000,00€. Po dolgih pogajanjih smo dosegli, da Občina sofinancira samo del gradbenih del, medtem ko smo montažna dela izločili, saj jih mora v celoti izvajati in financirati investitor - Telekom sam. Z tem smo zmanjšali strošek Občine za Telekom za cca 50.000,00€. V osnovni Pogodbi ni bilo predvidenih nobenih TK priključkov do objektov, zato smo se v fazi gradnje dogovorili, da je izvedba priključkov nujna v času gradnje in da jih mora v celoti prevzeti podjetje Telekom, kar smo tudi dosegli. V fazi priprave za novi ANEKS k Pogodbi, smo tehnično argumentirali, da je zaradi morebitnega razlivanja meteornih vod iz državne ceste, na občinsko cesto JP 703 931 (Šilec – Slana) le to potrebno asfaltirati in izvesti asfaltno muldo, kar nam je po daljših pogajanjih prav tako uspelo. Ker smo prejeli zahteve predvsem od g. Breznik J., da se asfaltira tudi preostalih 160m predmetne občinske ceste do mostu , ki vodi do kmetijskih površin, smo se dogovorili z izvajalcem KSG, da nam pripravi konkurenčno Ponudbo, da se asfaltira tudi predmetni odsek ceste, kar smo prav tako dogovorili (vrednost cca 16.000,00 €) oz. je predvidena izgradnja. V času gradnje smo na Občino prejeli tudi pobudo za modernizacijo 50m odseka občinske ceste JP 703 933 Škerget Lovrenc-Škerget Drago. Po pogajanjih z lastnikom Škerget D., ki tudi v največji meri uporablja to cesto, smo se dogovorili, da sam financira vsa zemeljska dela, vključno z navozom tampona, občina Sveta Trojica pa financira asfaltno prevleko, v vrednosti 4.000,00€. Poleg številnih manjših pobud s strani krajanov še velja omeniti, zaščita stanovanjske hiše Šilec-Kos, ki je deloma (za pol objekta) že vključena v Aneks, za ostalo polovico, ki je tudi upravičena do zaščite, se še pripravlja Ponudba in iščejo razpoložljiva sredstva. Med pobudami velja še omeniti, postavitev JR pri novogradnji Breznik. Določena gradbena dela, ki bi bila kasneje težje izvedljiva za postavitev kandelabra JR, smo odobrili, medtem ko je postavitev same svetilke, glede na razpoložljiva sredstva in nujnost potrebe zaenkrat odložena na kasnejši čas. Med realiziranimi predlogi krajanov velja omeniti tudi prošnjo g. Simoniča, da se mu uredi odvajanje meteornih voda iz stanovanjskega objekta in izvede daljši dovoz, zaradi oteženega dostopa z kmetijsko mehanizacijo. Z podjetjem Elektro Maribor d.d. ter z pomočjo delavca iz Sp Senarske B.Ž. , smo se uspeli dogovoriti, da so se v času gradnje izvedle vse nujno potrebne zaščite na območju gradnje z položitvijo cevi, za kasnejšo modernizacijo omrežja, ki bo predvidoma izvedena v naslednjem letu. Ker je prišlo do zamenjave voziščne konstrukcije državne ceste, se je občina Sveta Trojica z DRSI in izvajalcem KSG po dolgih pogajanjih uspela dogovoriti, da se višek izkopanega gramoza vgradi na parkirišče pri Trojiškem jezeru, za kar smo morali predhodno pridobiti ustrezno gradbeno dovoljenje in druga soglasja. Navedeno je bilo izvedeno. V zadnji fazi se usklajujemo z DRSI, da bi promet omejili tudi izven naselja Sp. Senarska in sicer na največjo dovoljeno hitrost 60km/h. Prestavitev meje naselja žal ni možna. Ali bo odobritev za omejitev hitrosti potrjena bomo izvedeli v začetku naslednjega tedna. Ker so se v času gradnje pojavili močni nalivi, smo sprožili pri pristojnih službah DARS, da pripravijo tehnične rešitve za preprečitev poplavljanja naselja Sp. Senarska iz vodotoka, ki prihaja izpod viadukta AC. Zadeva je še v teku. Žal je stanje odseka ceste R 2 -439 izven meje obdelave oz. od P 60 oz. od km 5+773 do km 5+873 v izredno slabem-razpadajočem stanju (mrežast asfalt). Od 5+873 je stanje ceste zopet dobro, saj gre za odsek, ki je bil rekonstruiran v sklopu izgradnje AC (NADVOZ). Da bi bilo navedeni 100m odsek cest smiselno in racionalno asfaltirati sočasno z rekonstrukcijo ceste, smo (Občina) že večkrat opozarjali na DRSI, vendar je bilo vedno rečeno, da gre za odsek, ki je izven odseka po zgoraj navedenem projektu. Občina je na to temo v zadnjem obdobju vodila številne aktivnosti, da se preplasti tudi ta odsek, popisi so že narejeni, sama realizacija pa še ni točno znana, saj je ravno v tem času prišlo do odstavitve direktorja DRSI. Skratka to so tiste najosnovnejše aktivnosti občine v času gradnje pločnikov v Sp. Senarski v letu 2019, zato menimo, da so očitki, da se projekt izvaja slabše od zastavljenega neresnični, kar še lahko posebej podkrepimo z dejstvom, da znaša nova vrednost z Aneksom k Pogodbi 1.387.699,52€, od tega nosi Ministrstvo strošek v višini 1.123.930,52€, Občina pa 263.768,97€. DRSI torej mora zagotavljati za 213.625,84€ več sredstev kot po osnovni pogodbi, Občina pa za 33.020,06€ manj sredstev kot po osnovni Pogodbi.
Skratka po zboru občanov , je bilo s strani glavnine krajanov izraženo zadovoljstvo nad potekom projekta, sporna je bila predvsem postavitev ene svetilke za javno razsvetljavo. Občani so na koncu predlagali, da bodo organizirali otvoritev projekta v Sp. Senarski, termin pa bo usklajen naknadno.