Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 27/08 - odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 - odl. US, 40/12 - ZUJF, 14/15 - ZUUJFO, 76/16 - odl. US, 11/18 - ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 - ZIUZEOP-A, 80/20 - ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah – ZJF (Uradni list RS, št. 11/11 - uradno prečiščeno besedilo, 14/13 popr. 101/13; 55/15 - ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US; 75/19 - ZIPRS2021, 36/20 - ZIUJP, 61/20 - ZDLGPE, 89/20) in 16. člena Statuta Občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah (MUV, št. 22/10, 12/14 in UGSO, št. 57/17, 3/19, Uradno glasilo e-občina št. 6/20) je Občinski svet Občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah na 8. redni seji, dne 19. 12. 2023, sprejel
ODLOK O PRORAČUNU OBČINE SVETA TROJICA V SLOVENSKIH GORICAH ZA LETO 2025
1. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za Občino Sveta Trojica v Slovenskih goricah za leto 2025 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
KONTO |
OPIS |
PRORAČUN 2025 |
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
|
I. |
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) |
3.374.355,47 |
|
|
TEKOČI PRIHODKI (70+71) |
2.338.357,00 |
70 |
|
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) |
1.997.777,00 |
700 |
|
Davki na dohodek in dobiček |
1.814.047,00 |
703 |
|
Davki na premoženje |
152.830,00 |
704 |
|
Domači davki na blago in storitve |
30.800,00 |
706 |
|
Drugi davki |
100,00 |
71 |
|
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) |
340.580,00 |
710 |
|
Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja |
75.870,00 |
711 |
|
Takse in pristojbine |
7.000,00 |
712 |
|
Globe in denarne kazni |
4.000,00 |
713 |
|
Prihodki od prodaje blaga in storitev |
15.700,00 |
714 |
|
Drugi nedavčni prihodki |
238.010,00 |
72 |
|
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) |
333.692,47 |
720 |
|
Prihodki od prodaje osnovnih sredstev |
0,00 |
721 |
|
Prihodki od prodaje zalog |
0,00 |
722 |
|
Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev |
333.692,47 |
73 |
|
PREJETE DONACIJE (730+731) |
5.000,00 |
730 |
|
Prejete donacije iz domačih virov |
5.000,00 |
731 |
|
Prejete donacije iz tujine |
0,00 |
74 |
|
TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) |
697.306,00 |
740 |
|
Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij |
673.306,00 |
741 |
|
Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije |
24.000,00 |
|
II. |
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) |
3.672.112,23 |
40 |
|
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) |
1.281.350,00 |
400 |
|
Plače in drugi izdatki zaposlenim |
374.060,00 |
401 |
|
Prispevki delodajalcev za socialno varnost |
59.225,00 |
402 |
|
Izdatki za blago in storitve |
705.565,00 |
403 |
|
Plačila domačih obresti |
112.500,00 |
409 |
|
Rezerve |
30.000,00 |
41 |
|
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) |
1.031.227,57 |
410 |
|
Subvencije |
8.000,00 |
411 |
|
Transferi posameznikom in gospodinjstvom |
723.010,00 |
412 |
|
Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam |
59.521,57 |
413 |
|
Drugi tekoči domači transferi |
240.696,00 |
42 |
|
INVESTICIJSKI ODHODKI (420) |
1.324.347,88 |
420 |
|
Nakup in gradnja osnovnih sredstev |
1.324.347,88 |
43 |
|
INVESTICIJSKI TRANSFERI (430+431+432) |
35.186,78 |
430 |
|
Investicijski transfer |
0,00 |
431 |
|
Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki |
24.000,00 |
432 |
|
Investicijski transferi proračunskim uporabnikom |
11.186,78 |
|
III. |
PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I. - II.) (Skupaj prihodki minus skupaj odhodki) |
-297.756,76 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
75 |
IV. |
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) |
0,00 |
750 |
|
Prejeta vračila danih posojil |
0,00 |
751 |
|
Prodaja kapitalskih deležev |
0,00 |
752 |
|
Kupnine iz naslova privatizacije |
0,00 |
44 |
V. |
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) |
0,00 |
440 |
|
Dana posojila |
0,00 |
441 |
|
Povečanje kapitalskih deležev |
0,00 |
|
VI. |
PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. - V.) |
0,00 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
50 |
VII. |
ZADOLŽEVANJE (500) |
450.000,00 |
500 |
|
Domače zadolževanje |
450.000,00 |
55 |
VIII. |
ODPLAČILO DOLGA (550+551) |
152.243,24 |
550 |
|
Odplačila domačega dolga |
152.243,24 |
|
IX. |
SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) |
0,00 |
|
X. |
NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) |
297.756,76 |
|
XI. |
NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) |
297.756,76 |
|
|
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA |
0,00 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk-kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta. Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanim na njegovi podlagi, in tega odloka. Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-konta.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu Zakon o varstvu pred požarom,
2. prihodki iz naslova sofinanciranja projektov,
3. prihodki iz naslova turistične takse,
4. prihodki iz naslova komunalnega prispevka,
5. pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest,
6. prihodki iz naslova koncesijske dajatve – gospodarjenje z divjadjo,
7. prihodki iz naslova kupnin in najemnin od občinskega stvarnega premoženja,
8. okoljska dajatev za onesnaževanja okolja zaradi odvajanja odpadnih voda.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se za višino namenskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika proračuna) med proračunskimi uporabniki, med področji proračunske porabe in med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe, v višini 10% načrtovanih odhodkov proračuna, odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika – župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju (za 1. polletje) in z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2025 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte iz načrta razvojnih programov prične s postopkom prevzemanja obveznosti za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2025 60% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika poračuna lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov, in sicer brez omejitev v primeru, da se spreminja vrednost projektov ali postavk znotraj iste operacije. Za vse ostale projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20%, mora spremembo predhodno potrditi Občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Predstojnik neposrednega uporabnika proračuna je pooblaščen za uvrščanje novih projektov v načrt razvojnih programov.
8. člen
(sprejem investicijske dokumentacije)
Občinski svet pooblašča župana za sprejem in potrjevanje investicijske dokumentacije.
9. člen
Neposredni proračunski uporabnik lahko v tekočem letu za investicijske odhodke in investicijske transferje razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na postavkah sprejetega proračuna.
10. člen
(proračunski skladi)
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
Od prihodkov proračuna za leto 2025, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se oblikuje proračunska rezerva za naravne nesreče v višini 10.000,00 EUR.
Na predlog občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člen ZJF do višine 10.000,00 EUR župan in o tem pri zaključnem računu poroča Občinskemu svetu.
11. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v višini 20.000,00 EUR vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
12. člen
Med izvrševanjem proračuna Občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah se lahko na predlog proračunskega uporabnika ter s soglasjem Občinske uprave, odpre nov podkonto za izdatke, ki jih pri planiranju proračuna ni bil mogoče predvideti oziroma se je med letom izkazalo, da podkonto ne ustreza ekonomskemu namenu poraba. Sredstva se razporedijo na novo odprt podkonto.
Novi podkonto se odpre v okviru že obstoječe proračunske postavke oziroma nove proračunske postavke v okviru sredstev posameznega proračunskega uporabnika.
13. člen
Če prejemki proračuna ne pritekajo v predvideni višini ali če se med proračunskim letom zaradi nastalih novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki lahko župan na predlog občinske uprave za največ 45 dni zadrži izvrševanje posameznih izdatkov, vendar ne več kot 10 % vseh planiranih izdatkov proračuna.
Z ukrepi začasnega zadrževanja izvrševanja lahko župan ustavi prevzemanje obveznosti, predlaga podaljšanje pogodbenih rokov plačil in ustavi prerazporejanje proračunskih sredstev, potrebno zaradi prevzemanja obveznosti.
Občinska uprava pripravi predlog obsega in ukrepov začasnega zadrževanja izvrševanja, ki se morajo enakomerno nanašati na vse neposredne uporabnike. Župan mora o določitvi iz prvega odstavka tega člena obvestiti občinski svet takoj po njenem sprejemu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
14. člen
(odpis dolga)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 500,00 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga do občine.
Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška 2,00 EUR, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
15. člen
Načrt ravnanja s premičnim premoženjem Občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah sprejme župan.
16. člen
Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem Občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah v vrednosti do 8.000 EUR sprejme župan.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA
17. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se bo občina za proračunsko leto 2023 dodatno zadolžila do 500.000 EUR.
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnotežiti, se lahko občina likvidnostno zadolži.
Občina v letu 2025 ne bo dajala poroštev.
18. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se smejo zadolževati le s soglasjem občine. O soglasju odloča Občinski svet.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv lahko v letu 2025 izdajo poroštva le s soglasjem občine. O soglasju odloča Občinski svet.
6. PREDHODNE IN KONČNE DOLOČBE
19. člen
(začasno financiranje)
V obdobju začasnega financiranja Občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah v letu 2025, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
20. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina, uporabljati pa se začne s 1. januarjem 2025.
Številka: 410-2/2023
Datum: 19.12.2023
Občina Sveta Trojica v Slovenskih goricah
David Klobasa, župan